V Česku hlásia paniku, ľudia vykupujú potraviny. Aká je situácia na Slovensku?

Ilustračné foto (Zdroj: SITA)

Sprievodným javom šíriaceho sa koronavírusu sú aj regály v obchodoch zívajúce prázdnotou, teda aspoň v najviac postihnutých oblastiach. O kurióznej výnimke, ale informovali aj české médiá, podľa ktorých sa nachádzajú pod zvýšeným tlakom aj tamojšie reťazce. Aká je ale situácia na Slovensku? Spýtali sme sa.

S miernym nadnesením možno skonštatovať, že ak má z epidémie koronavírusu niekto radosť, sú to majitelia maloobchodných prevádzok s potravinami.

Prakticky v každej krajine, ktorú choroba vo väčšej miere zasiahne, je totiž badať zvýšený záujem bežných občanov o zásobovanie sa trvanlivými potravinami pre prípad, že by sa situácia náhle zhoršila.

Podobné obrázky začala tunajšia verejnosť vnímať citlivejšie po zhoršení stavu v relatívne neďalekom Taliansku, konkrétne v jeho severnej časti, ktoré eviduje ďaleko viac nakazených ako celý zvyšok starého kontinentu v súčte.

Situácia v Taliansku (Zdroj: SITA)

Ľudia nakupujú aj alkohol

Podobné scenérie však nie sú badateľné iba v Taliansku, ale napríklad aj v krajine, v ktorej nebol doposiaľ zaznamenaný ani jeden prípad nákazy – v susedom Česku, v ktorom taktiež vzali občania obchody útokom.

Tamojší spravodajský server novinky.cz napríklad informoval o vyčerpaných predavačkách, pokladníčkach, ktoré nemajú čas ísť na toaletu či o dlhých radách a nákupoch v rádovo tisíckach korún.

„Nie je to ani kvôli akcii, ktorú tu tento týždeň máme, ale kvôli koronavírusu. Ľudia si robia zásoby všetkého možného. Od cestovín, cez najrôznejšie kávy až po alkohol. V priemere mávajú nákup na 3-tisíc korún (asi 120 eur pozn. red), ale nie je výnimka aj desaťtisíc korún,“ povedala nemenovaná česká predavačka.

Situácia v Česku (Zdroj: facebook.com)

Mierny nárast eviduje zatiaľ iba Billa

Na Slovensku je však podľa dostupných informácií situácia odlišná. Podľa PR manažérky reťazca COOP Jednota Zuzany Peiger Ačjakovej žiadny dramaticky vyšší nárast nákupu trvanlivých potravín nezaznamenávajú. V rovnakom duchu sa vyjadril aj vedúci úseku komunikácie potravín Lidl Tomáš Bezák.

„V Kauflande veľmi pozorne sledujeme dianie tykajúce sa šírenia koronavírusu. V prípade potreby sme okamžite pripravení prijať opatrenia v záujme maximálnej možnej ochrany zamestnancov a zákazníkov v úzkej spolupráci s národnými a regionálnymi inštitúciami a podnikneme všetky potrebné kroky pre to, aby nenastali žiadne výpadky v dostupnosti tovarov,“ povedala pre Denník S hovorkyňa siete Kaufland, no priamu odpoveď na uvedenú otázku sme nedostali.

„Spoločnosť BILLA zaregistrovala mierne navýšenie záujmu o základné potraviny, avšak chceme zákazníkov ubezpečiť, že máme dostatočné zásoby na pokrytie zvýšeného dopytu,“ odpovedá hovorkyňa Kvetoslava Kirchnerová.

— Tomáš Dugovič

Našli ste chybu? Napíšte nám na

Prečo vznikol Denník S

Sme mladí ľudia, ktorí písanie chápu nie len ako spôsob vlastnej sebarealizácie, ale aj ako povinnosť voči vám ostatným. Nebudeme sa však stavať do nečitateľnej pózy, ale nahlas šíriť to, čo pokladáme za objektívne správne so zreteľom na náš hodnotový systém. Neromantizujeme si minulosť, ale nasledujeme pozitívny odkaz našich dejateľov či predkov, ktorí za náš spôsob života, vlasť a rodinu umierali a chceme našu domovinu odovzdať budúcim generáciám v ešte lepšom stave, než v akom sme ju našli. Čítajte viac...