Logo Dennika

Hosteska na bilborde? Novinárka hľadá sexizmus aj tam, kde nie je

(Zdroj: facebook.com)

KOMENTÁR Okrem účinkovania v hlavných slovenských mediálnych kanáloch je Zuzana Kovačič-Hanzelová známa aj ako feministická aktivistka. Niekedy sú jej postrehy v tomto ohľade podnetné, inokedy naopak v ideologickom zápale hľadá problém aj tam, kde nie je. Takýmto prípadom sú aj jej včerajšie výčitky adresované voči kampani Agrokomplexu.

Súčasnej novinárke denníka SME konkrétne prekáža billboard, ktorým štátny podnik propaguje možnosť usporiadania eventov a kongresov pre 2500 ľudí. Problémom má byť fotografia ženy, ktorá ho vraj robí „sexistickým“ a „hlúpym“. Dodáva tiež, že takto nastavená reklama môže „uraziť polovicu daňových poplatníkov“.

Ďalej pokračuje, že nevie, „ktorá príčetná firma na úrovni,, by sa nechala podľa tejto reklamy nahovoriť na event či kongres práve tu“ a myslí si, že podnik ako Agrokomplex má potenciál kreovať a cieliť reklamu aj lepšie.

„Toto sú čisté 90te roky a ani HZDS by sa v tom čase nemuselo za takýto vizuál hanbiť,“ uzatvára Kovačič-Hanzelová a odvoláva sa na vetu kanadského premiéra o tom, že „je rok 2019“.

Viete, ja mám taký sen, že verejné inštitúcie budú mať aj vizuálnu komunikáciu na úrovni. Že nebudú mať sexistické a…

Gepostet von Zuzana Kovacic Hanzelova am Montag, 4. November 2019

Pokiaľ však kývnete na Hanzelovej hru a snažíte sa hľadať oné pohoršenie a sexizmus, zrejme ostanete sklamaní. Žiadne odhalené krivky, dvojzmyselné narážky či vyzývavá póza a mimika. Len usmiata hosteska so šampanským v ruke a oblečená v decentných večerných šatách.

Nie je to len subjektívny dojem autora, ale vychádza aj z dlhodobej definície sexizmu. Ten je vo všeobecnosti chápaný zhruba trojako. Ako diskriminačné správanie na základe pohlavia, objektivizácia ženy ako sexuálneho „cieľa“ či akési vtláčanie ľudí do typických vzorcov správania sa vychádzajúcich z rýdzej príslušnosti k určitému rodu.

Svojvoľné rozširovanie tejto definície nemá oporu v rozume a mravoch, ale iba v postmodernej feministickej ideológii, ktorá nemá v pláne hľadať rovnováhu, ale samoúčelne tlačiť na pílu.

Mimochodom, ak budete niekedy od politikov a spriatelených novinárov počuť, že konzervatívci svojou agendou (ochrana života, odpor voči LGBT či zastavenie nelegálnej migrácie) odkláňajú pozornosť od reálnych problémov Slovákov, spomeňte si na túto kauzu.

— Tomáš Dugovič

Prečo vznikol Denník S

Sme mladí ľudia, ktorí písanie chápu nie len ako spôsob vlastnej sebarealizácie, ale aj ako povinnosť voči vám ostatným. Nebudeme sa však stavať do nečitateľnej pózy, ale nahlas šíriť to, čo pokladáme za objektívne správne so zreteľom na náš hodnotový systém. Neromantizujeme si minulosť, ale nasledujeme pozitívny odkaz našich dejateľov či predkov, ktorí za náš spôsob života, vlasť a rodinu umierali a chceme našu domovinu odovzdať budúcim generáciám v ešte lepšom stave, než v akom sme ju našli. Čítajte viac...