Logo Dennika

Poslankyňa PS/Spolu Petrík nehovorí pravdu. Reklama na potraty sa šíri slovenským internetom

Simona Petrík (Zdroj: SITA)

Nový zákon sprísňujúci protipotratovú legislatívu vyvolal vášne. Ostatne, tak je to vždy, keď sa táto téma na Slovensku otvára. Simona Petrík z koalície PS/Spolu argumentuje voči časti zákona, ktorá sa týka zákazu reklamy na umelé prerušenie tehotenstva. Vraj sú to veci, ktoré nikto nikdy nevidel. Stačí ale jednoslovné vyhľadávanie na internete a dokážeme presný opak.

Pripomeňme, že novela z dielne poslankýň SNS, ktorá nedávno prešla v parlamente do druhého čítania, prináša dve veľké novoty. Jednak preventívne zakazuje propagáciu interrupcií formou reklamy a za druhé, informačnú povinnosť lekárov rozširuje o ukázanie záznamu zo sonografického vyšetrenia, a ak je to technicky možné, mali by nechať ženy vypočuť si aj tlkot srdca plodu.

Petrík: Nikto nikdy reklamu nevidel

Nedávno zazneli argumenty k prvej časti zákona. Simona Petrík z koalície PS/Spolu označila zákon za neodborný počin, ktorý nás údajne vracia do minulosti. Tvrdí tiež, že reklamy, ktoré zákon zakazuje, neexistujú. „Tento zákon zakazuje niečo, čo nikto nikdy nevidel – reklamu na potraty. Je to ďalší dôkaz, ako veľmi sú títo politici odtrhnutí od reálnych problémov ľudí, a kde leží ich skutočný záujem,“ hovorí poslankyňa, ktorá sa označuje za feministku.

Petrík sa však mýli a na omyle bol aj Denník S, ktorý sa vyjadreniam poslankyne venoval v predchádzajúcom článku. V článku sme tvrdili, že na Slovensku našťastie takéto reklamy zatiaľ nemáme, no napríklad v Británii nejde o žiadnu novinku. Ako sme sa však následne dozvedeli, reklama na potraty je aj v našich končinách bežná.

Hneď dve reklamy

Skutočne, stačí si zadať do vyhľadávača (v tomto prípade Google) slovíčko „potrat“ a na človeka vyskočia hneď dve reklamy na „diskrétne prerušenie tehotenstva“.

Môžeme predpokladať, že pri hľadaní informácií o potratoch bude prvým krokom ženy použiť internet. A Google, ktorý je vo všeobecnosti najpoužívanejším prehliadačom, príde väčšine Sloveniek taktiež na um ako prvý. „Vďaka“ reklame sa tak ako prvú informáciu používateľ dozvie, kde môže podstúpiť umelý potrat. Diskrétne a bez nepríjemných otázok.

Podčiarknuté, poslankyňa Simona Petrík, nehovorila pravdu. Reklamy na potraty na Slovensku existujú. Môže sa k nim dostať každý, kto si túto tému chce naštudovať cez obľúbený vyhľadávač. To by koniec koncov mali robiť aj politici, ktorí sa k téme vyjadrujú.

— Juraj Orolín

Prečo vznikol Denník S

Sme mladí ľudia, ktorí písanie chápu nie len ako spôsob vlastnej sebarealizácie, ale aj ako povinnosť voči vám ostatným. Nebudeme sa však stavať do nečitateľnej pózy, ale nahlas šíriť to, čo pokladáme za objektívne správne so zreteľom na náš hodnotový systém. Neromantizujeme si minulosť, ale nasledujeme pozitívny odkaz našich dejateľov či predkov, ktorí za náš spôsob života, vlasť a rodinu umierali a chceme našu domovinu odovzdať budúcim generáciám v ešte lepšom stave, než v akom sme ju našli. Čítajte viac...