Logo Dennika

Firma Gillette LGBT propagandou opäť provokuje svojho zákazníka

Reklama od Gillette (Zdroj: Pixabay.com)

Hoci angažovanie nadnárodných korporácii v prebiehajúcom kultúrnom boji nie je novinkou a dnes málokoho prekvapí, niektoré prípady sú predsa len vypuklejšie ako ostatné. Jedným z takých je aj filozofia najnovšej reklamnej stratégie značky Gillette. Po niekoľkomesačnej pauze prichádza v rámci nej s ďalším spotom, ktorý v širšom chápaní útočí na „patriarchát“. Áno, stále hovoríme o tej spoločnosti, ktorej zisky sú priamo úmerné s hladinou starého dobrého testosterónu v telách mužov.

Minulosť treba zahodiť

Píšu sa zhruba 90. roky a Gillette na pravidelnej báze produkuje presne taký druh reklám, aký by ste od firmy s podobným zameraním čakali. V hlavnej úlohe zväčša vystupuje svalnatý atraktívny muž so záľubou v športe, ktorému starostlivosť o telo trvá obligátnych 10 minút. Raz si na konci reklamy vyslúži bozk od ženy, inokedy je postavený do role milujúceho a starostlivého otca. Túto idylickú atmosféru spoločnosť šikovne pretvorila aj do svojho dlhoročného sloganu – The best man can get, teda, To najlepšie, čo môže chlap dostať.

Hoci je táto veta a predstava dokonalej manželky a detí, ktorú symbolizuje, tak nadčasová, že žiadne korekcie nepotrebuje, marketingové oddelenie korporácie je očividne iného názoru.

Január 2019 a „toxická maskulinita“

Preto sa po dvoch či troch dekádach rozhodlo dať stereotypným predstavám o úlohe muža v spoločnosti zbohom a z typicky mužského správania spravila postrach. A ignorovala pri tom fakt, že väčšina mužov sa medzi sebou a vo vzťahu k ženám správa prirodzene normálne a žiaduco a naopak vyextrahovala a nafúkla všetky zlé vlastnosti a nazvala ich „toxickou maskulinitou“, ktorú treba nutne potlačiť.

Pod upraveným sloganom The Best Man Can Be (Tým najlepším, akým muž môže byť) tak dnes zastrešuje svoj boj proti maskulínnym chlapom vyžívajúcim sa v násilí, popiskujúcim po náhodných okoloidúcich ženách, šikanujúcim svoje podriadené či dokonca grilujúcim mäso. A dúfa v zrod nového a lepšieho muža.

Viete si predstaviť, že by sa Gillete či ktorákoľvek iná firma pustila napríklad do útoku proti „toxickej homosexualite“ alebo „toxickému feminizmu“ a použila pri tom podobné skratkovité a podpásové metódy? Znamenalo by to jej koniec a nekonečný mediálny lynč. V dobe politicky korektnej ale priemerný hetero muž nie je chráneným druhom. Preto si do neho možno kopnúť beztrestne.

Alebo ani nie? Predmetné video má dnes na youtube rekordný počet 1 500 000 dislajkov a hromadia sa bojkoty značky. To je hádam najlepšia odpoveď „toxických mužov“ a s nimi sympatizujúcich žien na takýto spôsob prevýchovy.

Po štyroch mesiacoch pre zmenu hviezdi transgender

Schopnosť poučiť sa z krízového vývoja je ale korporácii Gillette, respektíve materskej spoločnosti Procter & Gamble, očividne cudzia a tak po niekoľkých týždňoch prichádza s novou absurdnosťou.

V čerstvej reklame figuruje černošský kanadský transgender chlapec menom Samson a jeho otec (alebo rodič č. 1?), ktorý mu je nápomocný pri jeho prvom holení. „Nemaj strach, holenie je o sebadôvere“, vraví vo videu otec. „Vždy som vedel, že som iný. Netušil som, že pre to, aký som, existuje výraz,“ zdôveruje sa ďalej Samson.

Som si istý, že tento reklamný spot povzbudí mnoho mojich trans súrodencov a naplní ich vedomím, že našu existenciu na tomto svete môžeme naplniť láskou a podporou, ktorú si zaslúžime,“ komentuje neskôr posolstvo spotu transgender aktér.

Značka samotná uviedla, že spot s názvom First Shave (Prvé holenie) je súčasťou kampane #MyBestSelf a bude odprezentovaný na filmovom festivale Inside Out LGBT v kanadskom Toronte. Gillette tiež zdôrazňuje, že vo všeobecnosti podporuje množstvo LGBTQI komunít a bude v tom pokračovať aj počas celého roka 2019.

Chceme späť staré dobré časy

Vo svetle najnovších agitačných kampaní a neustáleho korporátneho bombardovania tými „správnymi“ liberálnymi postojmi, ktoré sú v kontexte úlohy podnikania úplne mimo misu, sa žiada spraviť krok späť. A to do obdobia, kedy nás firmy predávajúce potreby na holenie otravne presviedčali na kúpu produktu väčším počtom žiletiek, tvarom hlavice, neuveriteľným objemom peny, antikoróznym materiálom či výdržou batérie.

Pokiaľ firmu láka vidina akejsi spoločenskej zodpovednosti, môže ísť po stope obmedzovania zbytočných plastov, zlepšovania podmienok pracovníkov či prispievania na charitu. Nie pretláčania politickej agendy pre 2% populácie. Zneužívať vybudovanú dôveru na trhu a milióny dolárov z predaja tovaru (aj vysoko konzervatívnym zákazníkom) pre propagáciu ideologického nastavenia vedenia firmy je skrátka podlé.

— Tím Denník S


Prečo vznikol Denník S

Sme mladí ľudia, ktorí písanie chápu nielen ako spôsob vlastnej sebarealizácie, ale aj ako povinnosť voči vám ostatným. Nebudeme sa však stavať do nečitateľnej pózy, ale nahlas šíriť to, čo pokladáme za objektívne správne so zreteľom na náš hodnotový systém. Neromantizujeme si minulosť, ale nasledujeme pozitívny odkaz našich dejateľov či predkov, ktorí za náš spôsob života, vlasť a rodinu umierali a chceme našu domovinu odovzdať budúcim generáciám v ešte lepšom stave, než v akom sme ju našli. Čítajte viac...