Logo Dennika

Americké deti chcú byť slávne na YouTube. Čínske chcú lietať do vesmíru

Ilustračný obrázok (Zdroj: pixabay.com)

Presne pred päťdesiatimi rokmi sa americkí astronauti dostali na Mesiac a zapísali sa tak do dejín. Ich vzor chceli nasledovať generácie detí, ale zdá sa, že doba, keď naše ratolesti plánovali cestovať k najbližšiemu vesmírnemu susedovi, podobne ako Neil Armstrong, je nenávratne preč. Teda, aspoň na Západe. Podľa prieskumu spoločnosti Harris Poll, ktorý si dala vypracovať firma LEGO, chcú byť totiž deti v USA a Veľkej Británii skôr youtubermi ako astronautmi.

3 000 detí vo veku od 8 do 12 rokov si malo v prieskume vybrať, čím by chceli byť, keď budú dospelé. Na výber mali z piatich možností: astronaut, hudobník, profesionálny športovec, učiteľ alebo youtuber (vlogger).

Až 30 percent detí z USA a Británie chcelo zarábať tým, že budú na portáli YouTube uverejňovať videá. Druhou najpopulárnejšou voľbou bola pedagogická kariéra, ktorú si vybrala štvrtina detí v oboch krajinách. Povolanie astronaut sa nachádza až na poslednom mieste.

Pre porovnanie, je zaujímavé, že v Číne chce naopak viac ako polovica (56 percent) detí letieť v dospelosti do vesmíru.

Online anketu si dala spoločnosť LEGO spraviť pri príležitosti 50. výročia prvého pristátia človeka na Mesiaci s cieľom popularizovať vesmírne bádanie medzi deťmi.

Portál Business Insider pripomína, že prieskum sa samozrejme nedá brať ako meradlo pre všetky deti, ale ukazuje to zaujímavý trend vo vývoji generácie Z, ktorá odrástla na „celebritách“ zo sociálnych sietí a portálu YouTube.   

„Vždy, keď chodím po školách, tak deti v 90 percentách hovoria: ‚Chcem byť YouTuber‘. Chcú byť hviezdami sociálnych sietí,“ povedal YouTuber DeStorm Power pre Business Insider.

— Tomáš Pilz 

Prečo vznikol Denník S

Sme mladí ľudia, ktorí písanie chápu nie len ako spôsob vlastnej sebarealizácie, ale aj ako povinnosť voči vám ostatným. Nebudeme sa však stavať do nečitateľnej pózy, ale nahlas šíriť to, čo pokladáme za objektívne správne so zreteľom na náš hodnotový systém. Neromantizujeme si minulosť, ale nasledujeme pozitívny odkaz našich dejateľov či predkov, ktorí za náš spôsob života, vlasť a rodinu umierali a chceme našu domovinu odovzdať budúcim generáciám v ešte lepšom stave, než v akom sme ju našli. Čítajte viac...