Logo Dennika

Škótsky tínedžer sa dostal do problémov. Tvrdil, že existujú len 2 pohlavia

Ilustračný obrázok (Zdroj: Pixabay.com)

Spojeným kráľovstvom otriasa ďalší kuriózny prípad poukazujúci na úskalia progresívneho vzdelávacieho systému. V hlavnej úlohe v ňom vystupuje 17-ročný skeptický mladík a učiteľ, ktorý ideológiu povýšil nad vedu.

Celá kauza sa začala ešte počas minulého týždňa. Na škole v Aberdeenshire, ležiacom na severovýchode krajiny, v tom čase prebiehala hodina osobnej a sociálnej výchovy.

Pedagóg počas interaktívneho procesu výučby natrafil na webovú stránku, ktorá na začiatku ponúkala možnosť zvoliť si medzi dvomi pohlaviami, mužom a ženou. Prednášajúcemu sa tento výber ale javil ako nedostatočný a okomentoval ho ako „staromódny.“

17-ročného neidentifikovaného chlapca to ale primälo k reakcii a dal svoj nesúhlas s modernými liberálnymi štandardmi najavo.

Vzápätí ho pedagóg vyviedol mimo triedu, kde odštartovala krátka výmena názorov, ktorú mladík zachytil na video. Študentov postoj sa učiteľovi nezdal „dostatočne inkluzívny“, pričom zdôraznil, že taktiež nie je v súlade „s národnou vzdelávacou politikou.“

Keď študent odvetil, že názor, podľa ktorého existujú viac ako dve pohlavia „vôbec nie je vedecký“, dočkal sa odpovede, že „nie každá politika je vedecká.“

Suspendovaný na 3 týždne

Verejnosť by sa o prípade zrejme vôbec nedozvedela, nebyť krátkeho videozáznamu, ktorý si žiak počas vzájomnej konfrontácie potajomky vyhotovil. Ten sa v piatok objavil na YouTube a Reddite za účelom, aby sa ľudia dozvedeli viac o indoktrinácii na britských školách.

Krátko na to počas víkendu, bol tínedžer zo školy suspendovaný. Zástupcovia vzdelávacej ustanovizne tento krok zdôvodnili filmovaním učiteľa bez jeho vedomia. Zdôvodnenia žiaka, že tým chcel iba poukázať na praktiky na akademickej pôde, sa minulo účinkom.

Študentov kamarát na margo celej situácie vysvetlil, že suspendovaný chlapec „nemá nič proti komukoľvek, kto sa identifikuje ako LGBTQ, ale absolútne nesúhlasí s tým, že existuje viac pohlaví ako dve a myslí si, že takéto presvedčenie je iba sociálny konštrukt.“

17-ročný žiak nenašiel oporu ani na vyšších miestach. Seamus Searson, generálny tajomník Škótskej asociácie stredoškolských učiteľov, si myslí, že „mladík iba vyhľadáva problém.“

— Tím Denník S

Prečo vznikol Denník S

Sme mladí ľudia, ktorí písanie chápu nielen ako spôsob vlastnej sebarealizácie, ale aj ako povinnosť voči vám ostatným. Nebudeme sa však stavať do nečitateľnej pózy, ale nahlas šíriť to, čo pokladáme za objektívne správne so zreteľom na náš hodnotový systém. Neromantizujeme si minulosť, ale nasledujeme pozitívny odkaz našich dejateľov či predkov, ktorí za náš spôsob života, vlasť a rodinu umierali a chceme našu domovinu odovzdať budúcim generáciám v ešte lepšom stave, než v akom sme ju našli. Čítajte viac...